Top 6 beneficii oferite de prune

prune

Prunele sunt unele dintre cele mai utilizate fructe în România, având numeroase vitamine și minerale, putând fi consumate atât proaspete, cât și în mâncare. În continuare, vor fi descrise principalele 6 beneficii pe care consumatorii de prune le pot avea.

Tratează anemia feriprivă

Datorită conținutului bogat de fier organic, ajută să fie asimilat în mod rapid fierul conținut de alte produse consumate, fiind nevoie de un consum regulat de prune, în cantități de aproximativ 300 grame, înainte de mesele principale, pentru a se putea observa diferența.

Tratează constipația

Constipația poate să apară din diverse cauze, de la sedentarism, la stilul nesănătos de mâncare (plin de carbohidrați și sărac în fibre). Prunele sunt bogate în fibre și din acest motiv, după un consum regulat timp de 2-3 zile, se pot observa diferențe, în cazul unei constipații, având efect laxativ.

Sursă importantă de vitamine și minerale

Pe lângă gustul extrem de dulce, prunele conține fibre, vitaminele A, C (fiecare fruct conține aproximativ 7% din necesarul zilnic de vitamina C recomandat de medici), K, potasiu și carbohidrați buni. Datorită valorilor nutritive pe care le conțin, prunele pot salva celulele umane, reușind să distrugă radicalii liberi. Totodată, prunele conferă energie, alungă starea de stres și oboseala. Dacă doriți să țineți un regim, trebuie să știți că prunele sunt recomandate în timpul curei de slăbire, cu toate că au în componență carbohidrați. Acestea stimulează pancreascul să secrete cantitatea suficientă de insulină și să crească glicemia, fiind recomandat ca prunele să fie consumate praspete, nu uscate.

Stimulează memoria

Un consum de minim trei prune pe zi conduce la o concentrare ridicată și la atenție sporită, datorită antioxidanților care se regăsesc în interiorul fructelor.

Previn bolile de inimă și diabetul

Datorită cantității reduse de grăsimi pe care prunele le conțin, nu sunt un risc pentru inimă, nici pentru colesterol, scăzând șansele de a suferi de un atac de cord. Prunele reglează și nivelul glicemiei, reușind să stimuleze metabolismul, reușind să crească șansele de a preveni diabetul.

Vindecă afecțiuni ale oaselor

Având un conținut de aproximativ 8% din necesarul zilnic de vitamina A, prunele ajută la refacerea oaselor și la întărirea acestora. Un consum regulat de prune conduce la o recuperare mai rapidă cauzată de o lovitură sau un accident.

Astfel, prunele sunt unele dintre cele mai sănătoase fructe, datorită numeroaselor vitamine pe care le conțin, dar și a grăsimilor reduse, fiind un desert excelent în orice perioadă a anului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.